Naar inhoud

Winkelwagen

Je winkelwagen is leeg

Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave:

  1. Artikel 1 – Definities
  2. Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
  3. Artikel 3 – Toepasselijkheid
  4. Artikel 4 – Het aanbod
  5. Artikel 5 – De overeenkomst
  6. Artikel 6 – Herroepingsrecht
  7. Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
  8. Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
  9. Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
  10. Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
  11. Artikel 11 – De prijs
  12. Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
  13. Artikel 13 – Levering en uitvoering
  14. Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
  15. Artikel 15 – Betaling
  16. Artikel 16 – Klachtenregeling
  17. Artikel 17 – Geschillen
  18. Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: Een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand.

  2. Bedenktijd: De termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

  3. Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts-, of beroepsactiviteit.
  4. Dag: Kalenderdag.

  5. Digitale inhoud: Gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.

  6. Duurovereenkomst: Een overeenkomst die strekt tot regelmatige levering van producten, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode.

  7. Duurzame gegevensdrager: Elk hulpmiddel waarmee de consument of ondernemer informatie kan opslaan voor toekomstig gebruik.

  8. Herroepingsrecht: De mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

  9. Ondernemer: De rechtspersoon die producten, digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.

  10. Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten binnen een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Ferberzi
Postadres: Willem Schoutenstraat 28, 7825 VV Emmen
Vestigingsadres: De Hegen 2, 7824 XB Emmen
E-mail: info@ferberzi.nl
KvK-nummer: 92923364
BTW-ID: NL004985985B57

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Ferberzi en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Ferberzi en de consument.

  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Ferberzi aangeven waar de algemene voorwaarden elektronisch geraadpleegd kunnen worden.

  3. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, prevaleren de meest gunstige voorwaarden voor de consument in geval van tegenstrijdigheid.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling mogelijk te maken.

  2. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Ferberzi niet.

  3. Afbeeldingen van producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave. Kleine afwijkingen in kleur, afmetingen of ontwerp zijn echter mogelijk en geven de consument geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

  4. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod verbonden zijn.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de gestelde voorwaarden.

  2. Indien de consument het aanbod elektronisch aanvaardt, bevestigt Ferberzi onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding.

  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Ferberzi passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data.

Artikel 6 – Herroepingsrecht 

  1. De consument heeft het recht een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van producten binnen een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden.

  2. De bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument het product heeft ontvangen.

  3. De consument mag het product beoordelen zoals dat ook in een fysieke winkel zou mogen.

  4. Indien het product meer is gebruikt dan nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen, is de consument aansprakelijk voor de eventuele waardevermindering.

  5. Indien mogelijk retourneert de consument het product in de originele staat en verpakking, maar dit is geen voorwaarde voor herroeping.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.

  2. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
  3. De consument mag het product slechts gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen.

  4. Indien de consument van het herroepingsrecht gebruik maakt, dient het product binnen 14 dagen na de herroepingsmelding aan Ferberzi te worden geretourneerd.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht

  1. De consument kan het herroepingsrecht uitoefenen door een duidelijke verklaring te sturen naar Ferberzi binnen de bedenktijd.

  2. De consument retourneert het product zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen na melding van herroeping.

Artikel 9 – Verplichtingen van Ferberzi bij herroeping

  1. Ferberzi vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten, binnen 14 dagen na ontvangst van de melding van herroeping.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:
    • Producten die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd.
    • Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retour als de verzegeling is verbroken.

Artikel 11 – De prijs

  1. Gedurende de geldigheidsduur van het aanbod worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behalve bij wijzigingen in btw-tarieven.

  2. Alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 – Nakoming en extra garantie

  1. Ferberzi garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst en de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid.

  2. Eventuele defecten die niet het gevolg zijn van onjuist gebruik vallen binnen de wettelijke garantie.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. Ferberzi levert bestellingen met zorg en binnen de afgesproken termijn.

  2. Indien een bestelling beschadigd aankomt, dient de consument dit binnen 48 uur na levering te melden via info@ferberzi.nl, bij voorkeur met foto’s van de schade.

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

Artikel 15 – Betaling

  1. Betalingen worden verwerkt via een beveiligde betalingsomgeving.

  2. Vooruitbetaling kan vereist zijn bij specifieke producten of hoge orderbedragen.

Artikel 16 – Klachtenregeling

  1. Klachten over beschadigde of defecte producten kunnen worden ingediend via info@ferberzi.nl.

  2. Ferberzi behandelt klachten binnen 14 dagen en biedt een passende oplossing zoals vervanging, reparatie of terugbetaling.
  3. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.

Artikel 17 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen Ferberzi en de consument is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

  2. Eventuele geschillen kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.

    Ferberzi wijst de consument erop dat hij ook een klacht kan indienen via het Europees ODR-platform (Online Dispute Resolution), te bereiken via:
    https://ec.europa.eu/consumers/odr

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanvullende of afwijkende bepalingen worden schriftelijk vastgelegd en mogen niet in strijd zijn met de wet.